dijous, 3 de novembre del 2011

1er Open MuntBikes ; Corriols Prehistòrics ; Carretera

Mirant per la xarxa, un dia vaig trobar una cursa per la zona del Montnegre d'uns 50 km.
La cosa pintava força bé. La zona perfecte per un esdeveniment d'aquest tipus. El temps després de les últimes pluges immillorable. L'Organització, la gent de Muntbikes d'Arenys de Munt, gent que li agrada aquest mont i ho tenia tot per fer un dia perfecte de btt.

Quan tot està a favor, set gira i per alguns et surt un dia ruïnós.

A les 8.30 en Jordi i jo ja estàvem a sota l'anell de sortida fent la xerrada fins a esperar a  les 9.00, hora d'inici de la cursa. Tenim per endavant unes condicions optimes per ser un gran dia. Ganes no hi faltaven.

A les 9.05 es dona la sortida, riera amunt per trancar els grups, però la sorpresa és que a un parell de km, entrem pe un corriol/sender de forta pujada casi fins a Collsacreu. Un bon tute d'inici que em feia posar per sobre del 90%. No crec, i pel que he llegit, que la majoria que venien radera en pelotón, aconseguissin pujar-ho dalt la bici.

Després de Collsacreu, un tram per agafar una mica d'aire. Passem per un control, seguidament a poc més de 8 km de l' inici, trobem el primer avituallament, i on, per mi, és on han tingut el gran error de no posar a ningú de la organització indicant que allà el recorregut llarg amb el curt es separaven.

Tindria uns 30 40 biker per davant, i tot anem a gas, amb prou feines, en les cruïlles,  veiem de primeres on era el bon camí. I clar, si un tira pel dret, tots els altres anem com burregos radera.

Amb tot això. Després d'un corriol, molt guapo per cert, un tram massa llarg d'asfalt per dins una urbanització i una baixada cap a Areny, em feia veure que el meu dia de btt sabia acabat. Amb poc més de 18 km, i més d'una hora, arribo a meta amb cara de tonto, no podia ser, tenia a tots el que anaven per davant allà parats amb cara d 'incrèduls. Resulta que havien tret unes senyals que marcava els dos circuits.

Cal destacar que la organització, tot i la bossa de regals (samarreta tèrmica, mitjons, Aneto... i la botifarra) ens van volgué tornar els diners de la inscripció, jo no els i penso reclamar. La feina que han fet deu haver estat de moltes hores i aquest error no es més que una incidència menor.

En fi, truco al Jordi per veure si a ell li havia anat igual i si estava a punt d'arribar encara li proposaria de tornar a fer el circuit.

No va ser així. Ell, al arribar al segon avituallament, va preguntar que alguna cosa anava malament, va ser cuat en la zona de la creu de Rupit, va venir el caos. bikers amunt biker avall.

Crec que una gran part no va poder realitzar el circuit pel qual venia, però tot i així estic segur que l'any que ve, aquesta gent de Muntbikes, organitzarà una cursa immillorable.

CORRIOLS PREHISTÒRICS

El Dilluns tenia pensat fer una mica de recuperació actiu, però no se per què tenia les cames fresquetes. Tenia que sortir sol i em vaig muntar una sortideta de les que més m'agraden. Enllaçant corriol darrera corriol.
Aquest crònica és vàlida també per dimarts. Ja que em va agradar tant, i amb uns "arreglillos", vaig volgué compartir-la  amb en Jordi.

Sortim a les 7.30 per arribar a mig matí a casa. La ruta és curta però intensa. Quedem a Vilassar. Pugem pel cementiri i només començar entrem pels corriols que voregen la pista a dreta i esquerra. Abans d'arribar a la Creu de Can Boquet, travessem la pista i anem a buscar el corriol que ens porta a la roca de la granota. És un tram durillo, estem freds, hi han moltes branques pel terra i el terreny està un xic trencat.

Un cop dalt, fem pista passant pel Dolmen, Cal Arcis, i abans d'arribar a Sant Bartomeu, agafem pista a esquerres on al cap de pocs metres entrem a un petit corriol que enllaça amb la pista que puja a Céllecs.

Pugem un tros i entrem a la zona de la Prehistòrica. Un seguit de corriols de puges i baixes, tram ràpids i trams que has de vigilar per on fer la traça. NO hem canso mai de fer aquests corriols i si algun dia ho faig, el fas al reves que també te un polvet.

Anem fent un darrera l'altre, poc tros de pista. Arribat a la roca de la Oreneta, entrem pel corriol a la dreta i en acabar es on enllacem el tram de la Orrienca del 2010. Comencem per pista però aviat comencen els corriols. Un, dos, tres... - guau quina passada !!!

De PREHISTORICA 2007 + ORRIENCA 2010

Tira que tires, arribem a la zona de la Roca, abans però ens creuem amb un vigilant del parc amb càmera i trípode per agafar d' infreganti als animals de les motos que passen per aquestes zones només aptes per senderisme i cicloturismes.

Enllacem tots els corriols que podem fer de la zona intentant que cap es dupliqui. La baixada és per una mena de torrent que ens porta fins a la carretera, un tros avall i de nou dintre el bosc per pujar pels tobogans, (zona típica del final de la cursa de la Prehistòrica), casi aconseguim fer-la tota sobra la bici, el terreny perfecta i això ens ajuda.

De pujada a Sant Bartomeu, com no per corriol, on amb poc més de 30 km comencem a notar que aquesta ruta fa picar les cames.

Ja som a Sant Bartomeu i entrem pel corriol del Gr, on com no en Jordi i deixa "huella" fotent-se una patacada d'aquestes ben tontes però que deixen marca.

Deixem el Gr i agafem la pista fins a Cal Arcis, on comença un corriol fins a Cal Senyor, i aquí agafem un altre fins a la Creu de Can Boquet.

Podríem tornar cap a casa però encara li tinc una sorpresa. Primer fem el Vietnam fins a la Font de Sant Mateu, omplim bidons, mirem recades i seguim pel corriol de l'esquirol, passem per la cornisa i entrem a un corriol que aviat deixem l'original per fer un que jo fins fa poc desconeixia. Aquest ens deixa a la pista de la Cadira del Bisbe on agafem l’últim, un pel complicat per mi, ja que hi han moltes pedres i arrels, però que fem de bon gust fins a Premià de Dalt.

Ara si, ja ens separem cada un cap al seu poble. Esperant que com jo, hagi gaudit d’una ruta que recomano a tota la gent de la zona i que els hi agradin els corriols.

Les dades:

Dimecres  una mica, ara si, de repòs actiu. Uns 50 km de carretera.

- Premià//Botiga Muntbike Arenys de Munt (m'han d'ajustar les mides de la bici que tinc problemes a l'esquena) // Premià  (a l'altura de Mataró m'agafa un xàfec que em deixa com un pollet)

1. Molt guapa la ruta, si senyor! Per cert: com no, amb la caiguda em vaig carregar el mòbil. Ja és el segon en menys d'un any!

2. Hagues estat guapo venir! llastima que les ganes ara ja van avall! jeje, mola que no pareu tampoc! Jorid! l'any que ve hem de coincidir amb mes historietes! :) per cert, wapo el look, jeje, cap a components Independent!

3. Jordi - parla amb Vodafone per si et poden fer un preu especial -

Cristian - per aquí tenim corriols molt guapos, espero que algun dia pogueu venir. De la mateixa manera, l'any que ve, jo també vindré, ja sigui amb btt o carretera, ganes no en falten.
    Pel que fa la roba, és molt comoda el culote, i l'equipació m'encanta. L'any que ve voldria un alre maillot que està ple de taques de fang. Ja anirem parlant.
    Per cert, que passa amb les cannondale, que he vist una foto pel foro que us les regalan