divendres, 17 de juny del 2011

TRANSCATALUNYA 2011 PROBIKE

Sembla mentira però tants sols ha passat una setmana i ja tinc ganes de tornar-la a fer. Serà pel gust amarg que em va quedar després dels últims km. Anem per parts...

Dissabte 11.

En Pasku, en Jordi i jo, marxem cap a la Molina, on aquest cap de setmana ens toca la primera de les tres proves més dures que tenim previst per aquest any. La Transcatalunya. Una ruta de 190 km i més de 3500 m de desnivell per senders i camins ressenyats en un llibre de ruta. per senders i camins ressenyats en un llibre de ruta. Un itinerari que ens portarà de la muntanya (La Molina) al Mar (Barcelona).

Les dones ens acompanyen a l'estació de tren de Granollers-Canovelles. I passades les 12 del mig dia arribem a la molina. Paradete a una bar per fer el vermut i més tard reenganxar amb el dinar.

Voltants de les 4 anem cap al Hotel on em de intentar solucionar el tema de l'habitació, i és que al nostre amic Jordi, l'han posat en el refugi i no pas amb nosaltres.

Solucionat el tema, no puc dir com, però les nostres vam tenir,,,eh nois!!! anem a descansar una mica fins a les 7 que és fa el Briefing.

En el Briefing em trobo amb els de  Torelló, en Cristian, Arnau i l'Eloi, aquests si que són uns Independents de cap a peus, no se'n perden ni una...

Repassat el llibre de ruta amb l'organització, tornem a l'Hotel per sopar i anar d'hora a dormi, que demà el despertador està programat per a les 3.30, bé, algú una mica abans, ja que necessita varis toc per despertar-se... que maricó... que vols un coixí Pasku? jajajaja

Diumenge 12.

El despertador sona a les 3.30 i sembla mentira però hem d'anar a esmorzar, ja veurem si ens entra alguna cosa. Però abans, en Jordi, ens dedique un dels seus moments amb la pila del conta...jajaja...

Tenim una baixadeta des de l'Hotel a la sortida, i amb 5º de temperatura la bici la faig anar de cantó a cantó dels tremolors que tinc

Bé, anem per la cursa. Surt puntual a les 5, tots amb llums direcció cap a la Masella, a fer el primer port d'uns 800 md+ per la pista d'esqui, amb rampes dures, molt dures per l'hora que és i a més s'ha de afegir el terreny pedregós fins casi dalt el coll, al Coll de Pal.

La baixada és horrible de traçada però ens fa gaudir per veure com s'aixeca el dia entre una capa immensa de núvols sota els nostres peus, sembla que si caus pel barranc no hagis de fer malt, però millor no provar-ho.

En el primer control, C1, ve la nostre gran sorpresa, bé, la d'en Jordi i meva, ja que en Pasku ja estàs a primera línia de carrera. I és que anem del 20 i 21 respectivament. Això ens fa treure un somriure i una adrenalina que ens posa les cames gelades a tope per seguir pedalant durant hores.

Més endavant, a la Poble de Lillet comença el segon port, no se, d'uns 600 md+ que ens portarà fins al C2 km 50. Estem amb un grup d'uns 7 bikers i l'últim va el 25, tot va bé, molt bé.

En Jordi va sense pulsòmetre, ja que la pila la utilitzat pel conta, i això fa que vagi sense control i de rebot em dur a mi amb el ganivet entre les dents.

Creuem rieres i rius amb l'aigua pels genolls, basses de fang que amb prou feines permet que la transmissió segueixi funcionat a la perfecció.

A St.Maria de Merlès tenim el C3, km 84, paradeta, oli, omplim i apa, que queden 100 km.

C4, km 114, les posició segueixen igual, em fet un bon grup, amb un crak que treu les pedres del camí, un noi de Bike Tolrà, 3 de Arenys de Munt i nosaltres dos.

C5, km 128, ins aquí anem dels 20 primers, però l'esforç del principi, a en Jordi i a mi, ens passara factura a partir del que bé ara.

Sobre el km 130 ens trobem unes rapes molt dures del 25% que em fan posar el peu a terra i emprenyar la bici, amb la cual cosa ens despengem del grup. On cop al parc de St. Llorenç, comença el meu calvari amb la cadena, tot és ple de fang i no em deixa apretar, no agafo ritme i em treu de polleguera, haig d'anar amb plat mitjà, i ja amb les hores a sobre no esta un per marxes llargues... En aquest tram ens passant ja 3 bikers.

St. Llorenç de Savall. C6, km 151. EL grup que dúiem abans ja ens treu més de 10 minuts. I ja tenim amb nosaltres a un parell més que aviat ens deixaran enrera. Omplim aigua. Carreguem de menjar amb intenció de no parar al C7 i tirar ja fins a meta. Però les forces ja no són les mateixes de fa hores. Esperem la baixada que tothom es pensa que hi ha al dir que fas una cursa de la Molina al Mar, però aquest no apareix, tot és rodar i rodar, a amb altes cadències que el que fa és desgastar el múscul i les energies que ingereixes.

Castellar del Vallès. C7, km 165. Encara estem dels 30 primers. Passem el control i agafem el riu Ripoll. Tinc ganes d'acabar però no puc anar més rapit. Tinc en Jordi uns metres pel davant, i no se per què veig que tota l'estona és dona la volta, estarà preocupat per mi? minuts mes tard, veig que no, un grup de 7 bikers, una mica esglaonats, ens passen rollo spring, intento aixecar-me i fer l'ultim esforç, però és inútil. Les posicions del principi no deurien ser les nostre, però que ha 10 km de meta ens treguin un dels 30 primers llocs, em van enrabiar fins no sabeu on.

Barberà del Vallès. C8, km 180. Final. Arribem a les 15.37 h. En 35ª i 36ª posició, després de 10.37 donant als pedals.

Ara queda, amb una mica més de tranquil·litat, tampoc crec que pogués corre més, uns 20 km fins a la Mar Vella.

Allà ens esperen les dones, la meva peque, i la màquina, sens dubte del dia. En Pasku a fet 6e amb 9.23. Rutón i l'enhorabona. En Cristian i l'Arnau, a la seva línia, 8e i 9e amb 9.30. L'Eloi a abandonat.

En fi, haig d'aprendre de les situacions viscudes i millorar al repetir-les. Espero arribar millor a la Pedals.

Comentar que al tram final, en fora ja de temps, en Jordi pateix un accident, que no vull explicar per respecte a ell, i és perdrà la Pedals. Segon membre del grup que es per la seva fita de l'any per la mateixa lesió. Aquest cop amb menys volum d'importància però de igual resultat.

1. Tranki, es pot explicar sense problemes. Em vaig menjar una columna al parc del fòrum i en l'impacte amb la clavícula me la vaig fisurar. Tela.

2. Jordi! una Transcat casi perfecte, i un entreno de PM per la Pedals NonStop! que jo crec, que et pot sortir molt i molt be! i en Psaku, Tiempazo! amb majuscules!
    Vaya merda lo de l'accident, descarat que aixo es una mala sort enorme, no, si ja dic que es un mal any!